روابط عمومی کلیشه یی!
اگر گذری به برخی ادارات جز تا کل دستگاههای اجرایی بزنیم، خواهیم دید تنها یک تابلو زینت بخش آن اداره است که نه کسی در آن حضور دارد و نه اثری از یک روابط عمومی فعال دیده می شود!
اگر گذری به برخی ادارات جز تا کل دستگاههای اجرایی بزنیم، خواهیم دید تنها یک تابلو زینت بخش آن اداره است که نه کسی در آن حضور دارد و نه اثری از یک روابط عمومی فعال دیده می شود!
اینکه دچار این معضل بزرگ در ارتباط با
مراجعان و ارباب رجوع و ...هستیم، عدم اعتقاد برخی مدیران به روابط عمومی
است! مدیرانی که حفظ جایگاه خود را مقدم بر همه چیز می شمارند و حتی از
مقابله با رسانه نیز واهمه دارند!
مانند دانش آموزی می مانند که در ته کلاس سر خود را به چیزی گرم می کند که مبادا پرسشی از او شود!
نقش و جایگاه روابط عمومی و منزلت آن بستگی
به آن دارد که مدیر آن دستگاه به روابط عمومی نه تنها بعنوان یک واحد صرف و
بی مصرف که به آن یک واحد پویا و تأثیرگذار بنگرد و بتواند چشم و گوش و
زبان دستگاه باشد.
بداند این روابط عمومی است که می تواند جلوی
بعضی کژروی ها و برخوردهای ناصواب با مراجعان را سد نماید و محیطی جذاب و
امن برای مراجعان پدید آورد!
متاسفانه باید گفت دخالت های بی مورد برخی
افراد در امور روابط عمومی و پایین کشیدن فتیله روشنایی روابط عمومی سبب
شده است که جایگاه روابط عمومی در ادارات متزلزل گشته و به حالت انفعال در
آید.
کسانی که می پندارند با لاپوشانی کردن و انفعال روابط عمومی خود را بزرگ جلوه داده و نقش خود را پر رنگ تر از روابط عمومی نمایند.
باید گفت در تقویم کشور نام روابط عمومی و
نامگذاری آن یک دستاورد بزرگ و بی همتا برای روابط عمومی هاست. از برگزاری
نشست ها و سیمنارها گرفته تا سخنان مقامات عالی رتبه دستگاه ها درنکوداشت
روابط عمومی فضای رسانه یی کشور را حداقل منبعث از جایگاه رفیع روابط عمومی
می کند که ما به ازاء ندارد.
چه خوب است روابط عمومی ها قدر همین
نامگذاری را بدانند و سر خود را در میان سایر دوایر بالا نگاه دارند و به
خود ببالند که می توانند از یک روابط عمومی کلیشه یی به یک روابط عمومی
پویا مبدل شوند به شرط آن که نگذارند افرادی غیر مسوول با دخالت های بی
مورد خود سد راهشان باشند و به تکلیف و وظایف ذاتی که دارند جامه عمل
بپوشند.
غلامرضاشمس ناتری کارشناس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران-نوشهر
ارسال به دوست