غلامرضاشمس ناتری/کارشناس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وشهر
عکاسی و موبایل گرافی در روابطعمومی
جهان پیچیده امروزی با فضای مجازی شرایطی را فراهم کرد که به آسانی بشود هر اطلاعاتی را به اقصی نقاط گیتی مخابره و ارسال کرد.
جهان پیچیده امروزی با فضای مجازی شرایطی را فراهم کرد که به آسانی بشود هر اطلاعاتی را به اقصی نقاط گیتی مخابره و ارسال کرد.
دیگر مرزی در این فضا نیست و همگان با یک گوشی هوشمند و نت می توانند هر آنچه رخداد قابل اعتنایی است را به همدیگر انتقال دهند.
روابطعمومیها اما در این بین با یک چالش بزرگی مواجه شدند که خواسته یا ناخواسته آنان را در ورطهیی فرو می برد که باید چارهیی برای آن اندیشه کنند و آن "موبایل گرافی" است.
اگر روزگاری افرادی در روابطعمومی از هنر و تخصص عکاسی در به تصویر کشیدن رویدادهای مهم در ادارات و سازمان های خود بهره می بردند، به ناچار باید دوربین عکاسی را بوسیده و برای سرعت عمل در ارسال اطلاعات و اخبار سازمانی روی به گوشی همراه ببرند تا این انتقال به سرعت صورت گیرد.
این چالش می تواند هنر و تخصص عکاسی را از روابطعمومی دور کرده و جایگاه آن را در این بخش متزلزل کند.
کافی است به کانال های سازمان ها و ادارات در فضای مجازی توجه کنید که چگونه این موبایل توانسته راه خود را در این وانفسا باز کرده و دوربین های عکاسی را با آن سنگینی و وزانت کنار بگذارد.
باید اذعان کرد که دوران عکاسی از انواع دوربین های حرفه یی و نیمه حرفه یی در روابطعمومی به سر آمده و مدیران سازمان ها دیگر این وقت را به روابطعمومیها نخواهند داد تا یک عکس از دوربین عکاسی فرایند خود را برای بارگذاری در کانالهای خبری و سایت سازمان طی کند!
اینَک این موبایل است که به محض عکس گرفتن حتی بدون ادیت می تواند بر صفحه کانال ها و فضای مجازی بنشیند و انعکاس یک جلسه را برای مخاطبان اطلاع رسانی کند.
این امر حتی در خبرهای خبرگزاری ها نیز متداول شده و خبرنگاران همراه با تنظیم خبر یک عکس موبایلی را ضمیمه متن کرده و ارسال می کنند.
سرعت اطلاع رسانی شاید این فرصت را به روابطعمومیها ندهد که بخواهند با طی این فرایند اطلاع رسانی خود را به فرجام رسانند و به قطع یقین این انقلاب در اطلاع رسانی می تواند به روابطعمومیها دیکته کند و آنان را از این تخصص و اتکاء به این وسایل هزینه زا و سنگین دور نماید.
ارسال به دوست