پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور - میز خدمت
میز خدمت

 

میز خدمت الکترونیکی 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معرفی میز خدمت

گرامی داشتن مردم در تمامی ادیان و فرهنگ ها جایگاه والایی دارد و تمامی بزرگان دین و صاحبان اندیشه بر آن تاکید نموده اند.رعایت حرمت انسانها بنیادی ترین ارزش نظام اسلامی است .بین رضایت مردم و رضایت خداوند و بین تکریم انسانها و تکریم خداوند ،ارتباط مستقیم وجود دارد.در جهان بینی اسلامی راه خدا از میان خلق میگذرد یعنی بدون تکریم انسانها و جلب رضایت آنها ،رضایت و بندگی خداوند امکانپذیر نیست.

اساسا احترام و تکریم ارباب رجوع و بدست آوردن رضایتمندی مردم در سیستم اداری نظام اسلامی ایران ،هدف نهائی طرح تکریم است و آن نیاز نهفته ای میان دستگاههای اجرایی بود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این نیاز را به همه دستگاهها ابلاغ نمود.

در سال 1390بخشنامه ای توسط معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ، به همه دستگاه های اداری صادر گردید که در طبقه همکف میز خدمت تشکیل شود، افراد مطلع و مقام تصمیم گیر در آن حضور پیدا کنند و ارباب رجوع در همان طبقه به پاسخ خود برسد.

طبق این بخشنامه مقرر گردید میز خدمت در طبقه اول تشکیل شود که درآن افراد مطلع و دارای اختیار برای پاسخگویی سریع تر به ارباب رجوع حضور داشته باشند و مردم برای انجام کارهای خود در طبقات ادارات سرگردان نشوند.

مردم در ادارات دولتی با مراجعه به میز خدمت تکلیف خودرا میدانند و متوجه می شوند ،تقاضای آنها انجام خواهد شد یا خیر؟

هدف از ایجاد این بخش (میز خدمت) انجام کار مردم در کمترین زمان ممکن می باشد.

 

وظایف میز خدمت

  • ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به مراجعان در ارتباط با امور مربوط
  • دریافت مدارک و درخواست‌های مراجعان
  •  انجام امور و درخواست‌های متقاضیان در صورت امکان، در غیر این صورت اعلام تاریخ مراجعه بعدی یا زمان ارائه خدمت نهایی به مراجعان
  • دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط و اعلام آن به مراجعان و هدایت مراجعان به واحدهای مرتبط در موارد بسیار ضروری، پس از انجام هماهنگی با واحد اقدام‌کننده ذیربط

حوزه پاسخگویی میز خدمت

      مسوول میز خدمت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران نوشهر متولی پاسخگویی به پرسش های مطرح شده از طریق میز خدمت می باشد. با توجه به تعاملی بودن فرآیند، پاسخگویی بصورت حضوری و یا تلفنی وبسته به نوع درخواست از طریق فرم های مربوطه در سایت اداره کل خواهد بود و در غیر اینصورت بصورت تلفنی اطلاع رسانی خواهد شد .

 

       شماره تماس جهت پاسخگویی: 01152327202 آقای محسن کیانی

 

 

             ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری (دستورالعمل میز خدمت)

چاپ | ارسال به ديگران  |